Tavoitteet luovat hintalapun.

Näkyvyyttä, uusia asiakkaita, palvelujen tai tuotteiden mainostamista vaiko brändin vahvistamista? Erilaiset tavoitteet määrittelevät kaiken.

Pienimaki Company Osku Pienimäki mainosvideo

Tarinat ihastuttavat ja vaikuttavat - miksi?

Tiesitkö, että aivot reagoivat videoon eri tavoin kuin muut median muodot? Video koostuu kuvista ja kuvia me rakastamme, mutta videoiden tuoma liike kiinnittää huomiomme. Niiden yhdistelmä on kokonaisuus, joka vaikuttaa.


Tuotanto on turhaa touhua ilman vaikuttavaa käsikirjoitusta.

Ilman käsikirjoitusta ei ole tarinaa. Ilman tarinaa ei vaikuteta. Ellei vaikuteta, ei saavuteta. Tavoitteenamme on myydä tarinaa ja sen toteuttamista. Sillä erottuu, sillä myy.

7 / 10

ihmiskehon aistireseptoreista sijaitsee silmissä.

1 / 2

aivoista käsittelee visuaalista informaatiota.

1 / 10

sekunnissa ihmisaivot ymmärtävät näkemänsä.

Kuinka luodaan vaikuttava stoori?

I Teidän tavoite

Teidän tavoitteenne määrittelee tuotannon suunnan. Ilman tavoitetta hukataan aikaa ja rahaa.

II Käsikirjoitus pysäyttää

Käsikirjoitus pohjautuu tavoitteeseen. Tämä on vaihe, joka erottaa alamme tekijät toisistaan. Tarina, mielikuvitus.

III Lokaatiot tukevat

Käsikirjoitus määrittelee myös kuvauslokaatiot. Lokaatioiden tulee tukea tarinaa, jotta sisältö jaksaa kantaa.

IV Valo ratkaisee

Valo on alan perusta. Tavoite, tarina ja viesti määrittelevät valojen käytön ja sen tyylin. Fiilis lähtee valoista.

V Rajaukset ja kulmat

Ei ole samantekevää kuinka kuvataan. Tarina määrittelee kuvakulmat, rajaukset ja asettelut. Tarinan tulee myydä.

VI Kamera-ajot rokkaa

Kamera liikkuu aina. Melkein. Ja silloin kun se liikkuu, sen tulee liikkua tarinan mukaisella tavalla. Että tarina vaikuttaa ja myy.

VII Sävyt ja äänet

Värimäärittely muodostaa sävyt ja tunnelman. Ääni tukee ja luo maailman. Vaikuttaminen ei ole sattumaa, se on puhdasta taitoa.

VIII Ohjaaja vastaa

Tavoite ja tarina. Ohjaaja vastaa, että viesti, tunnelma ja tunteet välittyvät. Kaikissa vaiheissa - kameran edessä ja takana.

Sitouttavalla tarinalla vaikutetaan katsojiin ja kontrolloidaan ajatuksia, joita se herättää ja viestii.

Budjetti määrittelee mahdollisuudet

Mitä enemmän ja tehokkaammin halutaan vaikuttaa, sen enemmän se vaatii. Mitä varmemmin vaikutetaan, sen enemmän se antaa. Ei ole olemassa ”vain” videota – sillä ei vaikuteta.

Pienelläkin tehdään ihmeitä

Pienempi budjetti ei kuitenkaan poista sisältöä. Kaikista tärkeintä elementtiä – tarinaa, saadaan maailmalle ilman isoakin rahaa. Huolellisesti mietitty sisältö on aina ykkönen. Sisältö on silti budjetista riippuvainen.

Tarina vaikuttaa. Tarina myy. Sen luominen ei ole sattumaa - se on synnynnäistä taitoa ja taidetta.

Pienimaki Company Oy toteuttaa niin pienemmät kuin suuremmatkin mainosvideo- ja kuvatuotannot yhteistyössä muiden alan toimijoiden kanssa. Yhteistyö tuo paljon mahdollisuuksia niin meille kuin asiakkaillekin. We create the imagination.